maandag 4 november 2013

Gehaakt babymutsje


Na lange tijd, waarin mijn haaknaalden werkeloos in hun etuitje lagen, ben ik maar weer eens opgestart met een klein, overzichtelijk itempje: een lief babymutsje.



Mijn nichtje Annelie is in blijde verwachting van haar tweede. Ze heeft haar babykamer in grijs en geel gestyled; een mooi aanknopingspunt voor de kleuren van dit mutsje, leek me.



Het materiaal is Catania in combinatie met haaknaald nr 3,5.




Ergens van het internet heb ik een patroontje geplukt, maar gaandeweg ging het toch meer uit de losse pols.

* Ik begon met 2 lossen, en daarna 12 stokjes in de eerste losse vanaf de haaknaald.
* De tweede toer: 2 stokjes in ieder stokje.
* Derde toer: 2 stokjes in ieder tweede stokje.

En vanaf dat punt keek ik meer naar de vorm van het mutsje en meerderde zoals het me goed leek.
Tot aan het breedste punt en daarna haakte ik 1 stokje in ieder stokje, tot het eind.
De laatste gele toer is een randje vasten.



Het patroon voor het bloempje vind je op Annemarie's Haakblog. Wat staat het daar trouwens vol met leuke patroontjes!

Mijn eerste poging om er weer in te komen is tot een goed einde gebracht. Het was erg leuk om met dit mutsje bezig te zijn. Annelie, veel sterkte met de laatste loodjes!



Naschrift: Het kindje is inmiddels geboren, het is een super-schattig meisje. Ik ontving het kaartje in de bus en...zag ik dat nou goed? Jade draagt een wel heel bekend mutsje. Wat een eer!!

5 opmerkingen:

Made by Annemiek zei

Wat een schattig mutsje met leuke aparte kleuren. Hele leuk combinatie verschillende tinten grijs en het geel

Hobbyrita zei

Een heel lief mutsje helemaal in de stijl van de kamer, ik vind het echt leuk! Zeker met dat bloempje erop =-)
Grtjes, rita.

Sanne zei

Wat leuk om weer wat van jou te horen! Dit mutsje is enig! Inmiddels heb ik ook een beetje leren haken en heb ik het virus ook flink te pakken. Hopelijk zie ik snel weer wat leuks bij je!

Liefs Sanne

Hilde haakt zei

Hij is erg leuk geworden! Hopelijk ga je weer meer haken/knutselen. Je gebruikt zulke mooie kleuren voor alles. O.a. jouw blog bracht mij op het idee om meer met naturelle kleuren te werken in plaats van felle kleuren.

Natasja zei

leuk mutsje en leuke kleurcombinatie